Wydarzenia


24.11.2017 r., g. 17.00

Panel dyskusyjny



Kuratorka wystawy "Bunt materii" Marta Kowalewska poprowadzi dyskusję z prof. Wojciechem Sadleyem i prof. Ewą Latkowską-Żychską, którzy reprezentowali Polskę na najbardziej prestiżowych międzynarodowych wydarzeniach związanych z tkaniną artystyczną - lozańskich Biennale i łódzkich Triennale. Opowiedzą o tym, jak zmieniał się charakter tych prezentacji, ale także jaka atmosfera towarzyszyła tworzeniu nowego języka sztuki czy jakie wyzwania stawiają przed artystami międzynarodowe konfrontacje.
Wydarzenie towarzyszy wystawie „Bunt materii”, która jest czynna w naszym Muzeum do 18 lutego 2018 r.

Ewa Latkowska – Żychska urodziła się w Łodzi,  studiowała w latach 1969-1974 w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi. Dyplom w 1976 roku w Pracowni Dywanu i Gobelinu prof. Antoniego Starczewskiego. Pracuje na macierzystej Uczelni - w latach 1976-1997 w Pracowni Tkaniny Unikatowej, od 1997 r. w Pracowni Papieru, której jest założycielką. Profesor zwyczajny od 2000 roku.

Wojciech Sadley, absolwent Wyższej Szkoły Muzycznej w Lublinie i ASP w Warszawie. W latach 1960-68 pracował w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Od 1973 kieruje Katedrą Tkaniny Eksperymentalnej na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP, od 1983 jest profesorem. Wystawiał wielokrotnie w kraju i za granicą, miedzy innymi podczas I-IV Międzynarodowe Biennale Tkaniny, Lozanna 1962-1973, VIII i XI Biennale Sztuki, Sao Paulo 1965 i 1971, „Exempla”, Monachium 1970 oraz Triennale Tkaniny w Łodzi. Tworzy rozbudowane struktury przestrzenne na pograniczu malarstwa, rzeźby i tkaniny. Poszczególne ich typy czy odmiany układają się w cykle, których tytuły często nawiązują do tradycji antycznej.

Budynek D, parter

Bilety: normalny 6 zł; lgowy: 4 zł

 

Wystawa została objęta Honorowym Patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Prezydent Miasta Łodzi. 

 

                         

 

     

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ

WYKŁAD „Początki przemysłowej Łodzi”.

Jak to możliwe, że w ciągu kilkudziesięciu kolejnych lat Łódź stała się jednym
z największych miast wielkoprzemysłowych? Dlaczego sukiennicy, tkacze, czy fabrykanci swoje imperium postanowili budować właśnie tutaj?

ZNACZKI, WŁÓCZKI, MYDŁO I POWIDŁO, CZYLI WARSZTAT O KOLEKCJI

„Masz w domu istne muzeum!” – słyszałeś to kiedyś? A czy faktycznie można mieć w domu muzeum? Po co właściwie istnieją muzea?

Cotton art

Z myślą o dorosłych odbiorcach sztuki przygotowaliśmy program warsztatów artystycznych opartych na wystawach czasowych.

1,2,3 do muzeum idziesz Ty!

Cykl warsztatów twórczych o charakterze sensoryczno - ruchowym adresowany do najmłodszych dzieci wraz z opiekunami, którzy chcą RAZEM kreatywnie spędzić godzinę w naszym Muzeum.

WERNISAŻ WYSTAWY "CHRISTIAN DIOR I IKONY PARYSKIEJ MODY Z KOLEKCJI ADAMA LEJA"

Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi ma niezwykłą okazję przypomnieć dokonania Christiana Diora, a także powojennych paryskich mistrzów haute couture dzięki uprzejmości polskiego kolekcjonera i eksperta, Adama Leja, właściciela ponad pięciu tysięcy obiektów z historii mody.